25
februari

Volvo V40 D4 – 2.0 liter, 400 Nm koppel, 190 PK en 14 procent bijtelling

Veel leaserijders hebben afgelopen jaar gekozen voor een nieuwe Volvo V40 D2 met 14% bijtelling, en neem het ze eens kwalijk. Maar stiekem wilde iedereen toch liever die vijf-cilinder D4, meer power en gewoon een stoerdere uitstraling. Goed nieuws! Want vanaf heden is de V40 D4 ook met 14% bijtelling verkrijgbaar.

Als je dagelijks op de weg zit, is je waarschijnlijk niet ontgaan dat Volvo het afgelopen jaar niet stil heeft gezeten. Er rijden nogal veel van die Volvo V40’s rond. Het was gewoon een van de meest populaire zakelijke auto’s van het afgelopen jaar. Het is er Volvo daarom veel aan gelegen om deze status te behouden en waar mogelijk zelfs uit te bouwen. Volvo moet vast gedacht hebben ‘hoe kunnen we de leaserijder nog beter bedienen?’. Nou we maken de V40, nog krachtiger, sneller, zuinig en met maar 14% bijtelling.

Voor deze transformatie heeft de V40 D4 wel een cilinder moeten afstaan, maar dat was voor een hoger doel. Het gecombineerde verbruik komt mede hierdoor op 3,3 liter per 100 kilometer. Door de 190 pk is de sprint naar de 100 km/u ook gewoon rap te noemen en de 85 gram CO2 uitstoot mag gerust laag genoemd worden. Deze variant van de Volvo V40 D4 krijgt standaard een 6 versnellings handbak, wil je toch een automaat dat komt er ook een V40 D4 met een 8-traps automaat. Deze auto heeft hierdoor wel een uitstoot van 99 gram CO2 per km en valt daardoor in de 20 procent bijtelling categorie.

Enige minpunt dat wij aan deze auto konden vinden is dat met zijn uitstoot van 85 gr/km, de auto alleen dit jaar in de 14% bijtelling zit. Eind dit jaar worden de Co2 waarden nog een keer aangescherpt. Dus loopt je leasecontract pas volgend jaar af, dan heb je pech.

Wat prijs betreft is de variant met 14% bijtelling verkrijgbaar vanaf € 26.995,-, ga je toch voor de automaat dan zul je iets dieper in de buidel moeten tasten deze is verkrijgbaar vanaf € 32.495,-. De auto staat vanaf mei bij de dealers.