10
mei

Volkswagen Golf 1.0 liter TSI interessant voor leaserijder

De Volkswagen Polo moest er al eerder aan geloven, de Bluemotion schakelde al cilinders uit maar nu moet de ook Golf aan drie cilinders. Volkswagen komt namelijk met een drie cilinder 1.0 TSI voor de Golf. Ford is heer en meester op dit gebied en wint al jaren prijzen met hun 1.0 liter blok. Iets wat de Duitsers ook is opgevallen en nu proberen na te doen in de Golf Bluemotion.

De Duitsers downsizen met veel precisie een respectabele 115 pk en 2oo Nm koppel uit dit 1.0 liter blok. Iets wat in de Golf 5 nog geleverd werd door een 1.6 liter blok met 4 cilinders. De reden dat Volkswagen haar motoren dowsized, is natuurlijk het terugbrengen van de CO2 uitstoot. Bijkomstige voordelen zijn daardoor dat de auto een lage bijtelling heeft en dat ook het brandstofverbruik wordt teruggebracht. De prestaties van de motor zijn best aardig te noemen. De 100 km/u wordt net onder de 10 seconde gehaald. De topsnelheid ligt op 204 km/u.

Het nieuwe Volkswagen 1.0 liter TSI blok heeft een uitstoot van 99 gram CO2 per gereden kilometer en de Golf behoort daarmee in het 20% bijtelling segment. Dat is voor een benzine motor een goede score. Hierdoor wordt de auto zeker aantrekkelijker voor de zakelijke rijder. Hoewel Nederland bij uitstek een land is voor de dieselrijders. Zal dit nieuwe blok van Volkswagen de leaserijder misschien wel over de streep trekken om over te stappen op benzine.

De 3-pitter van Volkswagen wordt onder andere gemonteerd in de 3- en 5 deurs Golf. Ook de Sportsvan en de Variant zullen voorzien worden van dit 1 liter motorblok. De Volkswagen Golf 1.0 liter TSI Bluemotion is verkrijgbaar vanaf € 22.590,-.