05
november

Private lease van Leaseplan een groot succes

In 5 dagen heeft Leaseplan in samenwerking met Mediamarkt 1.170 private lease contracten afgesloten. Dat mag terecht een groot succes genoemd worden voor Leaseplan.

De introductie van private lease van Leaseplan is voorlopig dus een groot succes. De samenwerking met Mediamarkt heeft de leasemaatschappij 1.170 private lease contracten afgesloten tijdens de ‘Gekkenhuisweek’ van het elektronica concern. Gedurende deze week worden er naast elektronica ook andere producten aangeboden. Zo gingen de extreem dure sloffen (UGGS) ook als warme broodjes over de toonbank.

Het was de eerste keer dat Leaseplan op deze manier in aanraking kwam met de consumentenmarkt. Ondanks dat de actie een succes is gaat het volgens commercieel directeur Patrick Viereijzer vooral om tevreden klanten en dat kan pas over enkele jaren echt worden gezegd.

De aanbieding waar Leaseplan mee zijn intrede deed op de private leasemarkt was zeer concurrerend en daar kon de concurrentie niet tegenop. Voor hetzelfde geld krijg je bij de concurrentie een Nissan Pixo of iets soortgelijks. De Fiat 500 is de afgelopen jaren natuurlijk al een heel populaire auto gebleken. Hoewel de auto wel één van de meest dure modellen is binnen het segment vond de auto gretig aftrek. Met de komst van de private lease aanbieding wordt de aanschaf haalbaar voor een groter publiek.

Slag om de arm

Toch moeten we een slag om de arm houden bij de cijfers van Leaseplan. Wij kunnen ons namelijk niet goed voorstellen dat het bedrijf in die korte tijd ook de kredietwaardigheid van de geïnteresseerden  heeft kunnen controleren. Wij weten van andere partijen die auto’s aanbieden via private lease dat maar een beperkt aantal van de aanvragers ook daadwerkelijk in aanmerking komt voor de auto.

Uiteraard hopen wij dat iedereen ook daadwerkelijk straks in een Fiat 500 mag rijden en dat de cijfers die de leasemaatschappij heeft gedeeld ook de realiteit zijn.