03
juni

Opel Insignia nieuwe leider in het D-segment

Vandaag bereikte ons het bericht dat Opel goede zaken doet met de nieuwe Opel Insigna.

Opel introduceerde de tweede generatie Insignia eind vorig jaar en blijkt onder de radar een opmars te maken binnen het d-segment. Al 100.000 orders heeft Opel ontvangen in Europa sinds de introductie van de facelift van de Opel Insignia. In Nederland, Engeland en Spanje staat het zelfs op de eerste plaats als het gaat om orders in de eerste vier maanden van het jaar. In het thuisland Duitsland, toch een van de grootste markten voor Opel staat het merk op de tweede plek binnen  het D-segment.

Vooral voor de zakelijke rijder is de Insignia veel ‘value for money‘. Opel biedt de Opel Insignia aan met een breed scala aan motoren. Zo wordt de auto bijvoorbeeld geleverd met een LPG installatie die in de fabriek wordt gemonteerd. Misschien wel de meest belangrijke motor voor het merk maar ook voor de leaserijder is de 2.0 CDTI dieselmotor met 120 pk. Deze motor heeft een CO2 uitstoot van 99 gram per kilometer en geeft de auto daarmee in Nederland 20 procent bijtelling.

Ook de rijke uitrusting van de Opel Insignia zal voor veel zakelijke rijders doorslaggevend zijn. Zo zit op de Business plus uitvoering standaard het IntelliLink systeem met navigatie die via touch- en voicecontrol bedient kan worden.

Op dit moment is de Opel Insignia Sports Tourer Business+ 2.0 CDTi het meest populaire model. Dit berekent Opel aan de hand van het aantal afgeronde configuraties op de website. Dat bevestigd nog maar eens de interesse die er is van de zakelijke rijder voor deze auto en verklaart waarom Opel het op dit moment zo goed doet.