12
september

Stijlvol ondernemen met de Renault Trafic Black Edition X

Renault dacht, wat Mercedes kan met zijn black series kunnen wij ook. Renault breidt namelijk de modellijn Trafic uit met de Black Edition X. Vorig jaar werd al de normale Black Edition gelanceerd dus nu was het hoog tijd om er nog een schepje bovenop te doen.Volgens Renault is dit de meest uitgebreide uitvoering van de Trafic tot op heden.

De Black Edition X is voorzien van hoogwaardige zwart lederen bekleding met rode accenten, zwarte koplampbehuizing, een contrasterende zilvergrijze grille en 16″ lichtmetalen velgen. Bumpers en de spiegels zijn meegespoten in de kleur van de carrosserie. De Black Edition X is leverbaar in twee verschillende uitvoeringen, namelijk de dubbele cabine en de gesloten bestel uitvoering. De dubbele besteluitvoering van de Renault Trafic is voorzien van 3 normale stoelen die separaat van elkaar kunnen worden versteld.

Wil je de Trafic nog specialer maken, dan kies je er uiteraard voor om hier bovenop ook nog eens het ‘pack black edition’ te bestellen. Iedereen kan dan zien dat de zaken goed gaan.  Het pakket zorgt er voor dat de auto ook nog eens voorzien wordt van het nodige aluminium en roestvrij staal, wat hem in de ogen van Renault een nog stoerder uiterlijk geeft.

De Renault Trafic Black Edition X is standaard voorzien van de bekende 2.0 dCi dieselmotor met 90 pk of 115 pk. De 90 pk uitvoering heeft een CO2 uitstoot van 198 gram per 100 km. De uitstoot van de 115 pk uitvoering ligt net 9 gram hoger. Hierdoor vallen beide uitvoeringen gewoon in de 25% bijtellingscategorie. Volgens de specificaties van Renault zouden beide uitvoeringen hetzelfde verbruik hebben maar daar hebben wij zo onze twijfels over.

Wat betaal je dat voor dit ondernemen in stijl, zoals Renault het zo mooi noemt. De standaarduitvoering van de Trafic kost ongeveer € 17.500,- . De Black Edition X daarentegen rijdt de showroom uit vanaf € 21.835,- ex BTW/BPM en dan heb je nog niet eens het ‘pack black edition’. Al met al denken wij dat in tijden van crisis het ondernemen in stijl achterwegen wordt gelaten en men gewoon voor de standaard uitvoering kiest, zonder poespas.