16
januari

Ford C-Max Plug-In Hybride met 7 procent bijtelling

Ford breidt zijn assortiment uit de C-Max Plug-In Hybride met een CO2-uitstoot van 46 gram per kilometer waardoor de auto in de 7 procent bijtellingscategorie valt.

De Ford C-Max Plug-In Hybride heeft een 2,0-liter Atkinson-cyclusmotor. In combinatie met een 7,6 kWh lithium-ionbatterij en een elektromotor zorgt deze voor een brandstofverbruik van 2,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 46 g/km.

In de elektrische modus heeft de C-Max Plug-In Hybride een actieradius van 44 kilometer en haalt de auto een topsnelheid van 137 km/h. De batterij kan in twee uur worden opgeladen bij een geschikt laadstation. Wordt er gebruikgemaakt van een standaard stopcontact, dan duurt het laden drie uur.

De Smartgauge-interface houdt het brandstof- en energieverbruik in de gaten en verlaagt dit via een aantal voorzieningen, zoals Brake Coach, dat het geleidelijk remmen stimuleert en zo meer energie aan de batterij retourneert. De nieuwe C-Max is standaard voorzien van een achteruitrijcamera, automatische airco, leren bekleding, cruise control en een navigatiesysteem. Ford Nederland heeft 1.200 exemplaren toegezegd gekregen die te koop zijn vanaf 34.995 euro.

Onze collega’s van Driving-Dutchman.com hebben al met de Ford C-Max Plug-In Hybride kunnen rijden.