15
januari

7% bijtelling voor Mercedes-Benz C-Klasse Plug-in Hybrid

Mei 2014 schreven wij voor het eerst over de Mercedes C-Klasse Plug-in Hybrid. Bijna een jaar later staat de auto dan echt bij de dealer. De C-Klasse Plug-in Hybrid kende zijn officiële introductie tijdens de Detroit Motor Show 2015.

Mercedes probeert met de C350 plug-in hybrid nog een graantje mee te pakken van de fiscale voordelen die dit jaar nog van toepassing zijn. De C-Klasse Plug-in Hybrid heeft een CO2-uitstoot die net onder de 50 gr/km uitkomt en voldoet daarmee aan de eisen voor 7% bijtelling. Dit geldt voor zowel de sedan als de estate uitvoering van de auto.

De C350 Plug-in Hybrid huisvest een 2.0 liter viercilinder turbo-benzinemotor die goed is voor 211 pk in combinatie met een 82 pk sterke elektromotor. Gecombineerd zijn de motoren goed voor 279 pk. Misschien nog veel interessanter om te vermelden is het koppel van de auto, want dat is 600 Nm. Deze Mercedes heeft de intrinsieke behoefte om snel van zijn plaats te komen.

De elektromotor op zich heeft een bereik van 31 kilometer en behaalt een topsnelheid van 130 kilometer per uur als je dat wilt. Dat is natuurlijk heel mooi maar in de praktijk zal de elektromotor vooral gebruikt worden ter ondersteuning. De accu’s met een capaciteit van 6,2 kWh zijn binnen twee uur weer helemaal opgeladen.

De nieuwe C-Klasse Plug-in Hybrid staat in maart bij de dealer. Als wij even in de glazen bol kijken dan denken wij dat deze auto het erg goed gaat doen. Zeker met de aanstaande bijtellingsveranderingen en de verwachte run op 7% bijtelling auto’s, heeft Mercedes wat ons betreft goud in handen met de C-Klasse Plug-in Hybrid. De Nederlandse dealers zijn daarom nu al begonnen met hun reclamecampagne voor deze auto. Dat terwijl de prijs van de auto nog niet bekend is.

Qua concurrentie krijgt de C-klasse het aan de stok met de Volkswagen Passat GTE en de Volvo V60 Plugin Hybrid en misschien in mindere mate de Skoda Superb.